Op de (5 maart) denken we met heimwee terug aan de tijd dat je nog gewoon 120 mocht rijden op de snelweg. Maar eerlijk is eerlijk: een maximum van 100 km/h heeft ook allerlei voordelen. In maart 2020 ging de Nederlandse maximumsnelheid overdag omlaag van 120 naar 100 km/h. De gevolgen zijn lastig te meten, want in diezelfde maand ging het land in lockdown. Iedereen was in de ban van richtlijnen en regels, en dat merkte de politie ook aan het rijgedrag. Amper 6 procent van de automobilisten hield zich niet aan de nieuwe limiet. Als je vandaag de snelweg opdraait, beland je in een sliert van auto’s die allemaal tussen 98 en 104 km/h rijden. Dat kan op je zenuwen werken. Je bent elkaar continu aan het inhalen en het passeren van vrachtwagens duurt een eeuwigheid. Toen 120 km/h de bovengrens was, had je meer variatie in snelheid en dat gaf bestuurders meer vrijheid. Maar verder is er vooral goed nieuws te melden. Hier zijn 5 voordelen van 100 rijden. Adaptive Cruise Control is handiger dan ooitDe automatische snelheidsregelaar kwam altijd al van pas, maar tegenwoordig is Adaptive Cruise Control bijna onmisbaar. Als een van ŠKODA’s slimme assistenten maakt hij autorijden comfortabeler door jouw snelheid continu aan te passen aan die van je voorligger. Adaptive Cruise Control is leverbaar voor alle nieuwe ŠKODA-modellen, van de compacte FABIA tot de 7-persoons KODIAQ. En doordat het systeem voorkomt dat je ongemerkt te hard rijdt en dus geflitst wordt, verdient het zijn eigen meerprijs terug. Je rijdt automatisch zuinigerNu benzine en diesel duurder zijn dan ooit, loont het om zuinig te rijden. Als je 100 in plaats van 120 km/h rijdt, scheelt dat aanzienlijk in het brandstofverbruik. Volgens Milieu Centraal verbruik je dan zo’n 10 procent minder brandstof. Daarvoor hoef je niets te doen, gewoon de regels volgen. Extra manieren om zuiniger te rijden zijn vroeg opschakelen, een constante snelheid aanhouden en regelmatig je bandenspanning controleren. Populaire Skoda Modellen Populairste Skoda-modellen om te leasen zijn de Fabia, Occatia, Kodiaq, Enyaq, Scala en Kamiq. Via Skoda Private Lease zijn ze voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand. Octavia De ŠKODA Octavia is een heerlijke auto voor het hele gezien. Puur rijplezier, ruimte en genot wordt gecombineerd met uitstekende prestaties. Na de SUPERB is de nieuwe OCTAVIA de tweede ŠKODA die leverbaar is met Plug-in Hybride-technologie. ŠKODA OCTAVIA is de ruimste in zijn klasse, vol innovatie en luxe · Inclusief lichtmetalen velgen, virtual cockpit en Smartlink+. De nieuwe Octavia heeft o.a. full-LED matrix koplampen en een multifunctioneel stuurwiel. Skoda Octavia Private Lease is aantrekkelijk voor iedereen die een voordelig en zorgeloos een nieuwe Leon wil rijden. Skoda Kodiaq private lease De Skoda Kodiaq kwam op de markt in 2016 en is na de Skoda Yeti de tweede SUV van het merk. De Skoda Kodiaq is een ruime, robuuste SUV. De SKODA Kodiaq is genoemd naar de Kodiakbeer. Met Škoda Kodiaq Private Lease rijd je een ruime gezinsauto voor een aantrekkelijke prijs. De ŠKODA KODIAQ heeft alles wat een SUV moet hebben. Skoda Enyaq private lease De Skoda Enyaq iV is de zoveelste variant van de elektrische compacte SUV’s in de VW-familie. De Skoda Enyaq gaat de historie in als de eerste elektrische auto van het Tsjechische merk Skoda. Dat maakt hem niet minder aantrekkelijk. De ENYAQ iV biedt een enorme binnenruimte, een snellaadfunctie en een actieradius tot maximaal 537* km. De meest krachtige uitvoeringen hebben een tweede elektrische motor, die de vooras aandrijft en de topversie kan tot wel 1.200 kg trekken. Skoda Enyaq Private Lease behoort tot de voordeligste manieren om in een elektrische auto te rijden die is gebouwd op het Volkswagen platform. De naam van de ŠKODA ENYAQ is afgeleid van de Ierse naam ‘enya’, wat ‘bron van leven’ betekent. Skoda Karoq Avontuurlijk, stoer, robuust en boordevol innovatie. De nieuwe ŠKODA KAROQ is typisch een SUV van dit decennium. De Skoda Karoq wordt in 2017 voorgesteld als opvolger van de Skoda Yeti. De Skoda Karoq deelt zijn basistechniek met de Seat Ateca Tijd voor de volgende facelift van een model uit de Volkswagen Groep. Ook de Skoda Karoq is klaar voor de volgende ronde. Naast het aangescherpte design, is hij ook op technisch gebied verder ontwikkeld. In Nederland houden we van het stoere design en de hogere zit van SUV’s. Mede hierom is Skoda Karoq Private Lease vanaf de lancering populair. Voorheen was de verdeling van het portfolio van de Volkswagen Groep heel duidelijk: Volkswagen is de grootste, Skoda de betaalbaarste en Seat de sportiefste. De afgelopen jaren zijn de merken flink naar elkaar toegetrokken. Hier komt weer verandering in. Met Seat wil de Vokswagen Groep de exclusievere kant op. De duurdere Skoda’s moeten betaalbaarder worden en zo competitiever zijn ten opzichte van Hyundai, Kia en Dacia. De nieuwe Seats kunnen door deze positionering duurder uitvallen, terwijl Skoda’s wat minder worden voorzien van luxe opties waardoor ze in prijs kunnen dalen. De Volkswagen Groep wil met die hiermee het marktaandeel in Oost-Europa en opkomende landen vergroten. Private LeaseSkoda modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Skoda Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp.
|