Organische bezoekers genereren significant hogere conversies dan bezoekers via advertenties. Hoe komt dat? Het antwoord: zoekmachine optimalisatie. Bij deze stroming van online marketing ligt de focus op de user experience. Hoe beter de gebruikerservaring, hoe hoger in Google een website plaatst tussen de organische zoekresultaten. De content op de website sluit automatisch beter aan. Dit komt doordat de zoekintentie nauw aansluit op de content. Hoe werkt dit precies? Lees er hier meer over.
Websites optimaliserenGebruikers die een zoekopdracht intypen in Google, krijgen een zoekresultatenpagina te zien. Bovenin, staan de betaalde zoekresultaten. Dit zijn betaalde advertenties. Deze vorm van online marketing heet Search Engine Advertising (SEA). Daar vlak onder, staan de organische zoekresultaten. Deze posities zijn gratis in tegenstelling tot de betaalde posities. Het verkrijgen van deze gratis posities, heet zoekmachine optimalisatie (SEO).
Het algoritme van GoogleDe volgorde van de organische zoekresultaten bepaalt Google. Om iedere website te scannen, oftewel crawlen, gebruikt Google een algoritme. Dit algoritme bestaat uit honderden ranking factoren. Deze factoren zijn onder te verdelen in content, techniek en linkbuilden.
Content (on page factoren):
Techniek:
Linkbuilding (off page factoren):
Google updatesHet algoritme van Google evalueert iedere dag. Google wordt steeds slimmer. Dit betekent dat website eigenaren ook slimmer moeten worden. Gelukkig laat Google vaak weten wanneer er een grote update van het algoritme plaatsvindt. Vaak, maar niet altijd. Hieronder vind je de Google updates met de grootste impact van de afgelopen tijd.
Deze update heeft impact op de featured snippet. Dit is het stukje tekst wat Google al op de zoekresultatenpagina laat zien. Vóór deze update was het voordeel dat je met een zoekresultaat 2 keer op de zoekresultatenpagina stond. Nu is dit veranderd, en staat een zoekresultaat er maximaal 1 keer op. Google heeft deze update doorgevoerd zodat de zoekresultatenpagina opgeruimd is en er meer overzicht wordt gecreëerd voor de zoeker.
Deze update maakt het makkelijker voor Google om te begrijpen waar een website over gaat. Google begrijpt individuele passages beter per alinea en zelfs per zin. Het doel van deze update was om zo verfijnd en goed mogelijk antwoord te geven op de intentie achter een zoekopdracht.
|
https://up.agency/ |